Більшість побічних ефектів статинів виявилися перебільшеними — дослідження

Препарати для зниження холестерину не пов’язані з депресією, когнітивними порушеннями чи еректильною дисфункцією, попри застереження в інструкціях
Більшість побічних ефектів статинів виявилися перебільшеними — дослідження

Фото: depositphotos

Статини — ліки, які широко застосовують для зниження рівня «поганого» холестерину та профілактики атеросклерозу, — на практиці спричиняють значно менше побічних ефектів, ніж зазначено в офіційних інструкціях. Як з’ясували науковці, ці препарати були пов’язані лише з шістьма з 66 можливих небажаних реакцій. При цьому вони не підвищували ризик депресії, погіршення пам’яті чи еректильної дисфункції.

Автори дослідження наголошують: перебільшене уявлення про шкоду статинів може змушувати пацієнтів відмовлятися від лікування. Це, своєю чергою, здатне призвести до зростання кількості серцево-судинних захворювань. Результати роботи опублікували в журналі The Lancet.

Щоб оцінити реальні ризики, дослідники проаналізували дані 23 клінічних досліджень, у яких порівнювали ефекти статинів і плацебо. Аналіз підтвердив відомий зв’язок між прийманням статинів і підвищенням рівня глюкози в крові, а також можливий вплив на м’язову силу.

Окрім цього, виявили ще чотири побічні ефекти. Зокрема, у людей, які приймали статини, на 41% частіше фіксували патологічно підвищені рівні печінкових ферментів, а також приблизно на 25% — інші зміни показників крові, що можуть свідчити про навантаження на печінку. Водночас зв’язку між прийманням статинів і розвитком гепатиту або печінкової недостатності науковці не знайшли.

Також у пацієнтів, які приймали ці препарати, дещо частіше спостерігалися відхилення в аналізах сечі та набряки. Автори зазначають, що це вимагає обережності при призначенні статинів людям із підвищеним ризиком хвороб печінки, нирок або діабету. Водночас для більшості пацієнтів із серцево-судинними ризиками користь від цих препаратів значно переважає потенційну шкоду.

До слова, додавання мангового пюре до щоденного раціону пов’язали з покращенням показників запалення та м’язового відновлення.

Стрідець Діана - pravdatutnews.com

Читайте також
Щоденна кава з корицею може зашкодити: нові дані про вплив прянощів на засвоєння ліків Щоденна кава з корицею може зашкодити: нові дані про вплив прянощів на засвоєння ліків
Науковці виявили, що певні сполуки, які містяться в кориці, здатні впливати на процес засвоєння ліків, а іноді — знижувати їхню ефективність
Препарати для лікування діабету і схуднення пов’язані з небезпечними ускладненнями та летальними випадками — науковці Препарати для лікування діабету і схуднення пов’язані з небезпечними ускладненнями та летальними випадками — науковці
Популярні препарати для лікування діабету та схуднення, такі як Mounjaro, Wegovy та Ozempic, можуть бути пов’язані з розвитком серйозного ускладнення
Чим шкідливий ромашковий чай: поради дієтологів Чим шкідливий ромашковий чай: поради дієтологів
Ромашковий чай часто вважається корисним напоєм, але його надмірне вживання може спричинити низку побічних ефектів, особливо для людей, які приймають певні ліки.
Loading...
Load next