Чатботи можуть створювати небезпечні дієти для підлітків — дослідження

Раціони, складені штучним інтелектом, недооцінили потребу в калоріях майже на 700 ккал
Чатботи можуть створювати небезпечні дієти для підлітків — дослідження

Фото: Pexels

Під час створення раціону для схуднення чатботи на основі штучного інтелекту можуть недооцінювати потребу підлітків у калоріях.

Це показало дослідження, опубліковане в журналі Frontiers in Nutrition.

Науковці з’ясували, що раціони, створені чатботами для підлітків з ожирінням, містили майже на 700 кілокалорій менше, ніж рекомендував дієтолог. Це приблизно дорівнює одному повноцінному прийому їжі.

Що перевіряли дослідники?

Щоб оцінити точність рекомендацій, вчені попросили п’ять популярних чатботів — ChatGPT-4o, Gemini 2.5 Pro, Claude 4.1, Bing Chat-5GPT і Perplexity — скласти раціони для чотирьох підлітків із надмірною вагою або ожирінням.

Отримані рекомендації порівняли з планами харчування, які запропонував професійний дієтолог.

Помилки у складі раціону

Окрім нестачі калорій, штучний інтелект відхилявся від рекомендованого співвідношення основних нутрієнтів.

У раціонах, створених чатботами:

  • 21,5–23,7% енергії надходило з білків;
  • 41,5–44,5% — з жирів.

Це перевищує рекомендовані показники:

  • 15–20% для білків;
  • 30–35% для жирів.

Такий дисбаланс, за словами дослідників, може створювати додаткове навантаження на нирки та печінку, які відповідають за переробку цих нутрієнтів.

Чому це небезпечно для підлітків?

Науковці наголошують, що підлітки особливо вразливі до розладів харчової поведінки та часто сприймають інформацію з інтернету як достовірну.

Чому чатботи помиляються?

Попри доступність рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров’я щодо харчування, дослідники припускають, що чатботи можуть спиратися не на них, а на популярні дієтичні плани.

Науковці також зазначають, що моделі штучного інтелекту часто прагнуть дати відповідь, яка виглядатиме найбільш правдоподібною або приємною для користувача, навіть якщо вона не перевірена.

Тому дослідники радять людям, які користуються чатботами для створення раціону, обов’язково перевіряти такі рекомендації у лікарів або дієтологів.

До слова, у Північному морі виявили, що кратер Сільверпіт утворився внаслідок удару астероїда.

Юрій Маркевич - pravdatutnews.com

Читайте також
Соцмережі та психічне здоров’я: дослідники назвали головний фактор ризику Соцмережі та психічне здоров’я: дослідники назвали головний фактор ризику
Підлітки, які щодня проводять у соціальних мережах понад три години, частіше стикаються з ознаками депресії та тривожності. Причому у дівчат цей зв’язок виражений сильніше, ніж у хлопців
Чому енергетики небезпечні та чим їх можна замінити: пояснення лікарів Чому енергетики небезпечні та чим їх можна замінити: пояснення лікарів
Лікарі радять відмовитись від енергетиків на користь кави, зеленого чаю та інших безпечних альтернатив.
Кава може покращувати настрій, знижувати тривожність і покращувати концентрацію — дослідження Кава може покращувати настрій, знижувати тривожність і покращувати концентрацію — дослідження
Нове дослідження показало, що регулярне споживання кави позитивно впливає на психічний стан і когнітивні функції людини
Loading...
Load next