Чоловіки в Європі історично споживали більше білка, ніж жінки - дослідження

Фото: Ella Maru / University of Tel Aviv
Аналіз ізотопів вуглецю та нітрогену в кістках європейців свідчить, що протягом останніх 10 тисяч років чоловіки споживали більше м’яса та білка, ніж жінки.
Про це йдеться у дослідженні, опублікованому в журналі PNAS Nexus.
Науковці дослідили понад 12 тисяч зразків із 393 локацій. Вміст нітрогену використовували як показник споживання білка, тоді як вуглець допомагав оцінити джерела вуглеводів у раціоні. Щоб врахувати відмінності між регіонами та соціальними умовами, дослідники застосували метод порівняння між групами з найвищим і найнижчим рівнем споживання.
Результати показали, що нерівність у харчуванні існувала впродовж усього досліджуваного періоду. Вона була найменшою в неоліті, коли суспільства мали більш рівну, племінну організацію. З розвитком сільського господарства та появою складніших соціальних структур розрив у доступі до їжі збільшувався і досяг піку в період Античності.
Окремо дослідження виявило гендерну нерівність у споживанні білка. У групі з найвищим рівнем споживання нітрогену переважали чоловіки, тоді як серед тих, хто споживав найменше, частіше були жінки. Найбільш виражено це проявлялося в Середньовіччі.
Учені зазначають, що ці результати вказують на тривалу історичну нерівність у доступі до харчування між різними соціальними групами та статями, яка частково зберігалася навіть у пізніші періоди.
До слова, учені попереджають, що населення Землі перевищує можливості планети.
Юрій Маркевич - pravdatutnews.com





