Кетодієта прискорила розвиток пухлин кишківника у мишей: вчені з’ясували можливу причину

Дослідники встановили, що кетогенна дієта з високим вмістом жирів сприяла швидшому утворенню пухлин тонкого кишківника у генетично схильних до цього мишей. Водночас автори наголошують, що отримані результати не означають, що така дієта викликає рак у людей
Кетодієта прискорила розвиток пухлин кишківника у мишей: вчені з’ясували можливу причину

Фото: depositphotos

Американські науковці виявили, що кетогенна дієта з високим вмістом жирів може прискорювати розвиток пухлин тонкого кишківника у мишей із генетичною схильністю до цього захворювання. Результати дослідження опубліковані в журналі Nature.

Кетогенна дієта передбачає значне обмеження вуглеводів і підвищене споживання жирів. Вона використовується для лікування окремих форм епілепсії та активно досліджується щодо можливого застосування при діабеті, онкологічних захворюваннях і деяких інших станах. Однак її вплив на ризик розвитку пухлин досі залишався недостатньо вивченим.

У ході дослідження вчені використали мишей із мутацією гена Apc, яка призводить до утворення аденом у кишківнику. У людей подібна мутація пов’язана зі спадковим синдромом, що значно підвищує ризик розвитку колоректального раку.

Тварин розділили на дві групи: одна отримувала стандартний раціон, інша — кетогенну дієту, у якій близько 80% енергії надходило з жирів. У мишей на кетодієті збільшувалася кількість стовбурових клітин у тонкому кишківнику, вони швидше ділилися, утворювали більше доброякісних пухлин, а тривалість життя тварин скорочувалася.

Подальші експерименти показали, що ключову роль у цьому процесі відігравали не кетонові тіла, а саме надлишок жирів. Вчені встановили, що висока кількість жирів активувала білки, які відповідають за використання жирних кислот як джерела енергії. Коли активність цих білків або гена Cpt1a блокували, кількість пухлин і їхній розмір зменшувалися, а тривалість життя мишей збільшувалася.

Дослідники також з’ясували, що вплив кетогенної дієти залежав від ділянки кишківника: у тонкому кишківнику вона прискорювала ріст пухлин, тоді як у товстому спостерігався протилежний ефект.

Автори підкреслюють, що результати отримані лише на генетично модифікованих мишах і не свідчать про те, що кетогенна дієта викликає рак у людей. Водночас вони вважають, що ці дані можуть вказувати на потенційний ризик для людей зі спадковою схильністю до розвитку пухлин кишківника, що потребує подальших досліджень.

До слова, укус кліща у дитини: лікарі пояснили, коли потрібно терміново звернутися до хірурга.

Стрілець Діана - pravdatutnews.com

Читайте також
Обережно, гризуни! Фахівці попереджають про сезонний ризик поширення лептоспірозу Обережно, гризуни! Фахівці попереджають про сезонний ризик поширення лептоспірозу
Восени збільшується ризик підхопити низку інфекційних хвороб, які можуть переносити пацюки та миші
Охолоджувальні добавки у вейпах можуть впливати на серцевий ритм — дослідження на мишах Охолоджувальні добавки у вейпах можуть впливати на серцевий ритм — дослідження на мишах
Ментол і синтетичні охолоджувальні речовини, які додають до рідин для вейпів, спричиняли порушення серцевого ритму у мишей
Вода з лимоном чи звичайна: дієтологи пояснили, що корисніше та як її правильно пити Вода з лимоном чи звичайна: дієтологи пояснили, що корисніше та як її правильно пити
Багатьом людям не подобається смак простої води, хоча вона і є життєво необхідною. Популярним рішенням є вода з лимоном, але що з них насправді корисніше для здоров'я?
Loading...
Load next