Львівські реставратори працюють над поверненням автентичності унікального іконостаса

Львівські реставратори працюють над поверненням автентичності унікального іконостаса
Зняття верхнього шару покриття, численні та тривалі дослідження і ось уже невдовзі унікальний іконостас набуде свого автентичного вигляду.

Зняття верхнього шару покриття, численні та тривалі дослідження і ось уже невдовзі унікальний іконостас набуде свого автентичного вигляду. Над цим другий рік працюють 12  спеціалістів Львівської філії Національного науково-дослідного реставраційного центру. 

Цей іконостас ще у 17-18 століття створили українські майстри. Однак за цей час він зазнав численних пошкоджень та втручань. Часткові та суцільні перемалювання одразу були помітні професійному оку, каже художниця-реставраторка. Водночас зауважує, що іконостас є в доволі збереженому стані.

 «Цьому іконостасу, можна сказати навіть пощастило. Тому що, я так розумію, навіть коли його робили, використовували деревину дуже доброї якості. Через те, що вона є вистояна і ми це бачимо по способі опрацювання  зворотів. Як майстри працювали, яка робота столярів. Тобто вони дотримувалися гарної технології», - пояснює  Мирослава Білецька-Зварич, завідувачка відділу науково-дослідної реставрації.

Роботи над поверненням автентичного вигляду жовківської реліквії тривають. Фахівці детально досліджують буквально кожен сантиметр полотен та дерв’яних конструкцій.

Керівник реставраційної групи, яка працює над унікальною реліквією каже: найбільшої роботи потребує одна із парних  ікон «Богородиця з Дитям». Як підтвердили рентгенографічні дослідження, її кілька разів перемальовували, і це істотно помітно.  

«Я відслідкувала порядку 3-4 шарів, які є на живописі. Однак є й дуже багато таких нюансів, що її перереставровували, перетоновували тонкими шарами. Коли ми  провели рентгенографічні дослідження, вони дуже чітко показали, що є лики», - каже  Мирослава Білецька-Зварич.

Автором цього зображення є відомий майстер - Василь Петранович. Його роботи мають високу цінність та є хрестоматійними, тож науковці вирішили розшарувати два живописи: перший залиши автентичним і одночасно дати життя роботі видатного іконописця.

Художниця-реставраторка додає:«Якщо зараз глянути, я спробувала кусочок відділити. Видно, що живопис який є тут на руці, відкривається і бачимо зовсім інше, холодніший тон, тобто оригінал».

Після реставраційних робіт іконостас повернуть до дерев’яної церкви Святої Трійці у Жовкві. Та от перед цим планують організувати виставку.

«Ми її планували зробити весною, але оскільки були проблеми з карантином, ми перенесли десь осінню, навіть пізньою осінню. Відбудеться виставка в музеї Пінзеля у Львові. Є така ідея, представити найкращі відреставровані частини іконостасу. І окрім того, показати сам процес реставрації», - розповідає керівник Львівської філії Національного науково-дослідного реставраційного центру Тарас Откович.

Робота доволі кропітка, складна та відповідальна, додає чоловік. Адже церква Святої Трійці входить до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

https://www.youtube.com/watch?v=NPAa6AdLB3M&fbclid=IwAR2j3c_vxfJyIZm4x6X...

Авторка: Марічка Драбич

Слідкуй за нами на FacebookTelegramYoutube і знай Правду.

Loading...
Load next