Ранній «харчовий стоп» і менше світла ввечері покращили показники серця — дослідження

Фото: depositphotos
Науковці з’ясували, що поєднання подовженого нічного голодування зі зменшенням штучного освітлення перед сном позитивно впливає на серцево-судинне та метаболічне здоров’я. Результати дослідження опублікували в журналі Arteriosclerosis, Thrombosis, and Vascular Biology.
У дослідженні взяли участь 39 людей із надмірною вагою або ожирінням. Їх розділили на дві групи: перша дотримувалася звичного нічного голодування тривалістю 11–13 годин, а друга — подовжила цей період ще на три години. Водночас усі учасники приглушували штучне освітлення за три години до сну. Експеримент тривав сім із половиною тижнів.
У групі з довшим періодом голодування зафіксували кращу роботу автономної нервової системи, що контролює серцевий ритм. Про це свідчила більша варіабельність серцевого ритму вночі — показник, який пов’язують із кращим станом серця. Також у цих учасників після пробудження спостерігалася ефективніша відповідь організму на глюкозу, тобто краща секреція інсуліну.
Дослідники пояснюють ефект узгодженням добових ритмів із режимом сну та обміну речовин. Оскільки серцево-судинні захворювання та діабет залишаються одними з основних причин інвалідності серед дорослих, така зміна щоденних звичок може стати доступним способом профілактики.
До слова, фахівці пояснили, скільки потрібно спати, щоб почуватися бадьорим і продуктивним. Оптимальна тривалість відпочинку залежить від віку, а також від якості нічного сну.
Стрілець Діана - pravdatutnews.com





