Склянка цього напою на день може знизити ризик раку кишківника – дослідження

Склянка цього напою на день може знизити ризик раку кишківника – дослідження
Науковці з Оксфордського університету та Cancer Research UK дослідили зв’язок між харчуванням і ризиком раку кишківника.

Фото: pexels

Щоденне вживання молока може бути пов’язане зі зниженням ризику розвитку раку кишківника. Науковці встановили, що одна велика склянка цього напою на день може мати помітний захисний ефект.

Про це повідомляє Mirror.

Дослідження провели науковці з Оксфордського університету та Cancer Research UK. Вони проаналізували зв’язок між харчуванням і ризиком розвитку захворювань, зокрема раку кишківника.

За результатами роботи, люди, які щодня споживали приблизно на 244 г молока більше, мали на 17% нижчий ризик розвитку раку кишківника. Така кількість відповідає приблизно одній великій склянці напою.

Позитивний зв’язок спостерігався незалежно від виду молока. Йдеться як про незбиране, так і про частково знежирене та знежирене молоко.

Професор біомедичних наук Університету Англії Раскін Джастін Стеббінг, який прокоментував результати, зазначив, що дослідження допомагає краще зрозуміти, як прості зміни в раціоні можуть впливати на ризик онкологічних захворювань.

Одним із можливих пояснень такого ефекту науковці називають кальцій. Він може зв’язувати потенційно шкідливі речовини в кишківнику та сприяти загибелі аномальних клітин.

Також роль може відігравати вітамін D, яким часто додатково збагачують молочні продукти. Попередні дослідження пов’язували його з впливом на процеси росту й поділу клітин.

Ще один можливий механізм – вплив лактози на кишкові бактерії. За словами Стеббінга, вона може сприяти росту корисної мікрофлори, яка виробляє бутират – коротколанцюгову жирну кислоту з протизапальною та потенційно протираковою дією.

Водночас дослідження показало й інші зв’язки. Додаткові 20 г алкоголю на день, що приблизно відповідає великому келиху вина, пов’язали зі збільшенням ризику раку кишківника на 15%. А споживання понад 30 г червоного або обробленого м’яса на день – зі зростанням ризику на 8%.

Дослідники наголошують, що молоко не є “ліками” від раку і не замінює профілактику, обстеження чи здоровий спосіб життя. Водночас результати показують, що навіть невеликі зміни в щоденному раціоні можуть мати значення для довгострокового здоров’я.

До слова, сон і здорове старіння: нове велике дослідження виявило “золотий” діапазон тривалості сну.             

Юлія Люшньова - pravdatutnews.com

Читайте також
3 продукти, що можуть шкодити здоров’ю кишківника 3 продукти, що можуть шкодити здоров’ю кишківника
За словами лікаря, деякі популярні «здорові» продукти можуть шкодити кишківнику.
Дефіцит кальцію може проявлятися неочікувано: дієтологи назвали головні симптоми Дефіцит кальцію може проявлятися неочікувано: дієтологи назвали головні симптоми
Серед можливих симптомів – судоми, втома, ламкість нігтів і погіршення концентрації.
Не зелений і не трав’яний: який чай радять пити для здоров’я організму Не зелений і не трав’яний: який чай радять пити для здоров’я організму
L-теанін у напої може підтримувати пильність, настрій і спокійнішу концентрацію.
Loading...
Load next